Davant de la possibilitat de nous confinaments escolars, la família avui es troba que probablement haurà de tornar a gestionar la presència de fills a casa amb rol d’estudiants i potser haurà de concilar-la amb el teletreball dels adults, si és el cas. Us proposo alguns consells per a la gestió de la situació:
- A casa, donem sempre prioritat als dispositius de pantalla gran. La nostra retina ho agrairà.
- Feu horaris i mapes de treball, dels infants i dels adults. Tots hem de saber quan i on hem de treballar. Si no el tenim, habilitem un espai específic per al treball escolar.
- Feu també horaris i mapes de connexió, tenint en compte els horaris de treball, les necessitats reals de connexió, els espais de la casa i els dispositius disponibles. Els horaris de connexió no tenen perquè cobrir tot l’horari de treball.
- Doneu màxima visibilitat a aquests documents. Feu-ne cartells i enganxeu-los a portes, parets, suro…
- En la relació a distància dels infants amb l’escola, la videoconferència ha esdeveingut important. És l’únic moment que cal estar realment connectat en temps real i cal donar-li prioritat en l’horari familiar. Per a la resta d’activitats, la connexió pot ser breu i puntual.
- Fem seguiment de tota l’activitat escolar de l’infant, atenent la seva edat i autonomia. Prestem-li tot el suport que puguem assumir.
- Compensem l’ús de pantalles. Si n’augmentem la dosi per a la tasca escolar durant el dia, reduïm-la per a l’oci o desplacem-la als vespres o al cap de setmana.
- Fem seguiment dels continguts consumits a les pantalles.Participem-hi i fem propostes. Consumim-ne plegats.
- Als mòbils i tauletes, seleccionem les aplicacions instal·lades. Hem de conèixer-les totes i valorar-ne la idoneïtat abans de ser instal·lades.
- Privilegiem moments de desconnexió i d’activitat física. Reservem-nos diàriament moments especials per practicar activitats que plaguin a tots els membres de la família lluny de les pantalles.